Bogcover: Giv ordet til medarbejderne - Employee advocacy 2.0

FÅ BESKED NÅR BOGEN UDKOMMER

Tilmeld dig mit nyhedsbrev og få direkte besked, når bogen udkommer.

   

Ny bog: Giv ordet til medarbejderne – Employee advocacy 2.0

04.03.2020 af Kommentér

Virksomhedsprofilerne på sociale er begyndt at minde om forladte westernbyer. Følgernes engagement er flyttet ud i netværket, hvor den personlige historie og samtale er det, der fænger.

Employee advocacy har vist sig at være en stærk metode til at nå kunder, nye medarbejdere og samarbejdspartnere i et fragmenteret medielandskab. Og nogle virksomheder er de seneste år blevet meget professionelle i deres arbejde med disciplinen.

Denne nye udgave af bogen behandler employee advocacy version 2.0. Disciplinen har bevæget sig fra sin første version, som så medarbejdere som distributionskanaler til nu at se medarbejdere som værdifulde samarbejdspartnere.

Bogen ser derfor på, hvordan både virksomhed og medarbejdere kan styrke deres digitale brand – hver for sig og sammen – via fælles værdier og dermed skabe fælles fortællinger og budskaber om emner, som både virksomhed, medarbejdere og kunder brænder for.

”Giv ordet til medarbejderne – Employee advocacy 2.0” er både en teoretisk og en praktisk bog, der giver strategier og værktøjer til at planlægge fremtidens digitale kommunikation. Bogen berører, hvordan man skaber det strategiske fundament. Den giver desuden konkrete metoder til samarbejdet med medarbejderne, til rådgivning om personlig branding, til måling af effekt – og den byder ikke mindst på nye inspirerende cases fra både offentlige og private organisationer.

5 gode grunde til at bogen er revideret:

  1. Employee advocacy har udviklet sig drastisk de seneste år.
  2. Medarbejdernes tilstedeværelse på sociale medier er blevet vigtigere end virksomhedens.
  3. Virksomheder skal fra corporate til personligt, autentisk indhold for at blive hørt.
  4. Kommunikationsformen skal fra monolog til dialog for at skabe relationer og ikke mindst samtaler om de emner, vi brænder for.
  5. Kun mennesker kan facilitere de faglige fællesskaber, som sætter dagsordenen i fremtiden.

Fakta om bogen

  • ”Giv ordet til medarbejderne” er relevant for dig, der er leder eller arbejder med HR, marketing, salg, kommunikation og branding.
  • Det er også en bog, der er relevant for studerende på kommunikationsuddannelserne, der unægtelig vil møde employee advocacy som en naturlig del af den virkelighed, de kommer ud i.
  • Bogen udkommer på eget forlag: Rikke Damgaard.
  • Redaktører og medforfattere er Helene Egholm og Thea Jepsen.
Tags: , ,

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.