Hvad får dine følgere ud af det, du deler?

08.10.2015 af 1 kommentar

Du skal altid kigge på dit indhold fra læsernes perspektiv, levere noget der er relevant for dem, tænke ”hvad får mine følgere ud af det, jeg deler?” Det er faktisk et meget simpelt råd – og helt indlysende, hvis man tænker over det. Men alligevel oplever jeg, at det er...


Læs mere

Skab indhold der spreder sig

18.08.2015 af 2 kommentarer

Godt indhold spredes. Og det gør det fordi, følgerne af din profil interagerer med det – dvs. klikker, afspiller, deler, kommenterer eller ”liker”. Interaktion er et grundlæggende parameter for at indhold på sociale medier bliver en succes. Men hvad får dine følgere til at reagere? Hvad er det for en type indhold,...


Læs mere

Det gode ved brok

18.06.2015 af 1 kommentar

Tag imod vrede kommentarer og klager med kyshånd. Det giver nemlig stor værdi til dit brand. Det eneste det kræver er, at du er åben og venlig over for de sure henvendelser og svarer professionelt tilbage. Ros rykker ingenting Det er dejligt at få positive kommentarer og rosende ord. Ingen...


Læs mere

Personlig og corporate branding smelter sammen

29.05.2015 af 4 kommentarer

Mit bud er, at vi er på vej ind i en ny fase. En fase, hvor det ikke kun gælder om at have virksomhedsprofiler på sociale medier, men også gælder om at skabe et større online netværk sammen med medarbejderne. Medarbejdere kan nemlig være med til at hype virksomhedens brand...


Læs mere

”Skal vi ikke snart på Twitter?”

12.05.2015 af Kommentér

Det spørgsmål – og andre af samme slags – er jeg tit blevet mødt med, som ansvarlig for den digitale strategi. Men det er bare ikke enkelt at svare på, når en chef eller kollega spørger i forbifarten på gangen. Selvfølgelig kunne jeg godt tænke mig at lancere en profil...


Læs mere

Ked aldrig dine followers

04.05.2015 af Kommentér

Fokuser din energi på at skabe visuelt indhold eller lyd, som er let at konsumere på farten. Fordi i nyhedsstrømmene på sociale medier skal man aflevere sit budskab på millisekunder. Budskabet skal være så kort, relevant og iøjnefaldende, at det fanger læserens blik, mens han eller hun hurtigt scroller hen...


Læs mere

Skab værdifuldt indhold med medarbejderne

28.04.2015 af 4 kommentarer

Hvad er godt indhold til sociale medier? Hvis du spørger mig, så er svaret, at indhold skal være relevant og skal skabe værdi for modtageren.  Det er det vigtigste fokus for indholdsstrategien. Og medarbejderne er en rigtig god kilde til den type indhold. Jeg er vild med striben her fra...


Læs mere

Missionen er…

22.04.2015 af 8 kommentarer

Wow. Mit første blogindlæg. For 5 år siden, da jeg købte domænet rikkedamgaard.dk, havde jeg ikke planlagt, at det skulle blive en blog om digital strategi og kommunikation. Jeg købte domænet på opfordring af min mand, som havde set at den var ledig. Jeg købte den mest for at sikre...


Læs mere