3 trin til Employee Advocacy strategi på sociale medier
08.08.2016 2 kommentarerHvad er Employee Advocacy? Og hvordan sætter du det i gang i din virksomhed? Læs med her og få mine erfaringer. ”Employee Advocacy” er fornylig dukket op som begreb i social media verdenen. Ordene dækker over en type social media strategi, som du måske allerede arbejder med eller tænker over...
Læs mere
Mennesker lytter til mennesker – ikke til virksomheder eller brands
07.03.2016 2 kommentarerSådan får du dine følgere til at lytte: Jeg har det sådan med sociale medier, som når man står med et værktøj mellem hænderne for første gang. Vi vender og drejer det, og prøver os frem. Sociale medier har været tilstede i mange år efterhånden, men i virksomhederne fumler vi...
Læs mere
Hvad får dine følgere ud af det, du deler?
08.10.2015 1 kommentarDu skal altid kigge på dit indhold fra læsernes perspektiv, levere noget der er relevant for dem, tænke ”hvad får mine følgere ud af det, jeg deler?” Det er faktisk et meget simpelt råd – og helt indlysende, hvis man tænker over det. Men alligevel oplever jeg, at det er...
Læs mere
Skab indhold der spreder sig
18.08.2015 2 kommentarerGodt indhold spredes. Og det gør det fordi, følgerne af din profil interagerer med det – dvs. klikker, afspiller, deler, kommenterer eller ”liker”. Interaktion er et grundlæggende parameter for at indhold på sociale medier bliver en succes. Men hvad får dine følgere til at reagere? Hvad er det for en type indhold,...
Læs mere
Det gode ved brok
18.06.2015 2 kommentarerTag imod vrede kommentarer og klager med kyshånd. Det giver nemlig stor værdi til dit brand. Det eneste det kræver er, at du er åben og venlig over for de sure henvendelser og svarer professionelt tilbage. Ros rykker ingenting Det er dejligt at få positive kommentarer og rosende ord. Ingen...
Læs mere
Personlig og corporate branding smelter sammen
29.05.2015 4 kommentarerMit bud er, at vi er på vej ind i en ny fase. En fase, hvor det ikke kun gælder om at have virksomhedsprofiler på sociale medier, men også gælder om at skabe et større online netværk sammen med medarbejderne. Medarbejdere kan nemlig være med til at hype virksomhedens brand...
Læs mere
”Skal vi ikke snart på Twitter?”
12.05.2015 KommentérDet spørgsmål – og andre af samme slags – er jeg tit blevet mødt med, som ansvarlig for den digitale strategi. Men det er bare ikke enkelt at svare på, når en chef eller kollega spørger i forbifarten på gangen. Selvfølgelig kunne jeg godt tænke mig at lancere en profil...
Læs mere
Ked aldrig dine followers
04.05.2015 KommentérFokuser din energi på at skabe visuelt indhold eller lyd, som er let at konsumere på farten. Fordi i nyhedsstrømmene på sociale medier skal man aflevere sit budskab på millisekunder. Budskabet skal være så kort, relevant og iøjnefaldende, at det fanger læserens blik, mens han eller hun hurtigt scroller hen...
Læs mere
Skab værdifuldt indhold med medarbejderne
28.04.2015 4 kommentarerHvad er godt indhold til sociale medier? Hvis du spørger mig, så er svaret, at indhold skal være relevant og skal skabe værdi for modtageren. Det er det vigtigste fokus for indholdsstrategien. Og medarbejderne er en rigtig god kilde til den type indhold. Jeg er vild med striben her fra...
Læs mere
Missionen er…
22.04.2015 8 kommentarerWow. Mit første blogindlæg. For 5 år siden, da jeg købte domænet rikkedamgaard.dk, havde jeg ikke planlagt, at det skulle blive en blog om digital strategi og kommunikation. Jeg købte domænet på opfordring af min mand, som havde set at den var ledig. Jeg købte den mest for at sikre...
Læs mere