quote-icon

Workshoppen tog udgangspunkt i vores virksomhed og de konkrete eksempler som deltagerne hver især havde, hvilket jeg synes fungerede rigtig godt. Rikke gav gode og ikke mindst konkrete værktøjer – værktøjer jeg ikke føler, jeg har fået tidligere på trods af, at jeg har været til andre workshops med samme emne. Jeg glæder mig meget til, at komme i gang med at skrive nogle gode SoMe tekster.

Katrine Natasha Jensen, Social Media & Content Manager hos YouSee

TDC

TDC er godt i gang med at implementere Employee Advocacy i deres organisation. Som et led i at engagere og uddanne deres medarbejdere afholder de løbende, det de kalder BrainBoost sessioner.

I den forbindelse faciliterede jeg en 2-timers workshop med temaet: “Lær at skrive fængende SoMe-tekster”.

Udbytte af workshoppen:

Med udgangspunkt i medarbejdernes faglige viden og passion blev de klædt på til at skrive fængende tekster til deres sociale mediekanaler.

På workshoppen blev deltagerne præsenteret for de grundlæggende kommunikations trick til at skrive gode webtekster.

Indhold til sociale medier virker kun, hvis medarbejdernes netværk interagerer med det – dvs. klikker, afspiller, deler, kommenterer eller ”liker”. Derfor dykkede vi ned i, hvad der får følgere til at reagere på indhold og hvordan en effektiv opdatering ser ud. TDCs medarbejdere fik konkrete tips til, hvordan de formulerer en tekst, der er målrettet det flygtige news feed på sociale medier.

Vi arbejdede afslutningsvis på nogle konkrete opdateringer, som nogle medarbejdere delte med det samme.

Forman Advokater

Forman Advokater er et advokatkontor, der har specialiseret sig i at rådgive primært chauffører og vognmænd, som er kommet i knibe. Jacob Forman har nemlig en baggrund som automekaniker og langturschauffør før han blev jurist. Han kender derfor en masse til teknik og maskiner ligesom han kender alle nuancer fra chaufførernes hverdag, kender branchen og dens faldgruber.

Forman Advokaters mission er at kæmpe for denne gruppe mennesker, da der er en tendens til, at de bliver overhørt, misforstået og udsat for en ringe behandling i retssysstemet.

Det hjælper jeg Forman Advokater med:

  • Nyt professionelt website.
  • Ny visuel identitet (Design af Magnus Packness)
  • Online strategi og plan for branding på sociale medier.
  • Strategi for, rådgivning om og oprettelse af Facebook-profil.
  • Optimering af personlig branding for medarbejderne.

Strategien for Forman Advokater har fokus på, at ramme målgruppen i øjenhøjde og med respekt for deres hverdag – og desuden styrke virksomhedens brand. Derudover er fokus på at optimere online branding generelt både for virksomheden og for medarbejderne, så de får størst mulig chance for at komme i kontakt med deres målgruppe på målgruppens præmisser.

 

 

 

 

quote-icon

Rikke har taget udgangspunkt i vores virksomhed og dens ressourcer og formåen. Og det har været en kæmpe hjælp, at hun både kan tænke de store, visionære tanker og samtidig eksekvere – helt ned til den mindste detalje.

Peter Rosenkilde, ejer af MYLOCKER

MYLOCKER

MYLOCKER er en dansk virksomhed, som primært leverer elevskabe til skoler. De sætter en stor ære i at servicere deres kunder, som spænder fra skoleledere pg forældre til elever.

MYLOCKER har brug for at styrke deres online kundeservice og branding, for at imødekomme kundernes behov og styrke forretningen.

Det hjælper jeg MYLOCKER med:

  • Online strategi og plan for branding på sociale medier.
  • Strategi for og oprettelse af Facebook-profil, hvor formålet er kundeservice og målgruppen er forældre.
  • Oprettelse af Instagram-profil og udarbejdelse af kampagne målrettet elever.
  • Optimere tekster og visuel kommunikation på mylocker.dk

Strategien for MYLOCKER har fokus på, at nå forældre og elever med budskaber, som er tilpasset de sociale medier, der passer til de to forskellige målgrupper. Derudover er fokus på at opdatere online brandingen generelt. Det indebærer opdaterede billeder og tekster på websitet og udvikling af nyt opdateret materiale til forældreintra og anden markedsføring på skoler.

Andre kunder jeg hjælper:

  • TDC
  • Beumer Group
  • Danske Bank
  • PostNord
  • If Forsikring
  • Bryggeriforeningen
  • Udlændinge- og Integrationsministeriet
  • Vejdirektoratet
  • Musikhuset Esbjerg
  • Udlændingestyrelsen
  • Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
  • Forman Advokater
  • Sylvester&co, Nordens førende kursus- og konferencevirksomhed
    inden for rekruttering