Styrk din viden
om digital strategi og kommunikation

Book et foredrag, en workshop, et undervisningsforløb eller rådgivning.

Vælg udfra listen af emner herunder eller lad os tage en dialog om specifikke ønsker.

Hvert emne kan holdes som foredrag på 45 minutter + 15 minutters spørgetid
– alternativt som en involverende workshop med jeres virksomhed eller organisation som primært omdrejningspunkt.

  • Employee advocacy – gør medarbejdere til digitale ambassadører
  • Styrk det personlige brand
  • Strategi i en digital verden
  • Skab effektivt digitalt indhold

Employee advocacy – gør medarbejdere til digitale ambassadører

Mennesker lytter til mennesker. Den præmis er man nødt til at forstå og acceptere, hvis man som virksomhed eller organisation vil have en plads på sociale medier i fremtiden. De virksomheder, der forstår at engagere deres medarbejdere i virksomhedskommunikationen, vil vinde kampen om modtagernes opmærksomhed. Og de fleste virksomheder har et stort uudnyttet potentiale i deres medarbejdere, som det er tid til at aktivere nu.

I dette involverende foredrag bliver du klogere på, hvordan man skaber de rette rammer, så medarbejderne kan blive digitale ambassadører for din virksomheds brand – og samtidig styrke deres personlige brand. Disciplinen kaldes employee advocacy eller medarbejderambassadørskab.

Model 5: Employee advocacy

Model 8: Det fælles formål

Styrk det personlige brand

Personlig branding er indbegrebet af at være “sin egen lykkes smed”, og dermed er det principielt relevant for alle at lære at mestre. Det gælder, uanset om man bare vil dele sin glæde og passion, se sej ud i sit eget netværk, om man vil køre sig selv i stilling som faglig ekspert, være foredragsholder eller konsulent.

Så hvordan tager man ansvaret for sin personlig branding? Hvordan griber man det an, så det skaber værdi – både for sig selv og for den virksomhed man arbejder for? Det får I min opskrift på i dette foredrag.

Strategi i en digital verden

Det første spørgsmål, man skal stille sig selv, når man går i gang med en strategi er: Hvad er formålet? At have en profil på et socialt medie eller at få mange fans skaber ikke værdi i sig selv. Derimod er et formål, der er forankret i forretningen, det bedste grundlag for at skabe en værdifuld digital strategi. Og har man defineret et formål, der giver mening for forretningen, så er man meget tættere på, at definere hvilke mål der skal indfries – i sidste ende er det det, der gør, at man kan måle projektets succes.

Dette foredrag kommer omkring de 7 vigtigste overvejelser, man skal gøre sig for at komme godt fra start med en digital strategi. Det handler om: formål, målgruppe, medie, digitalt indhold, bidragsydere, mål og værdi. Foredraget beskriver desuden udfordringer og er fyldt med konkrete eksempler og inspiration.

 

Skab effektivt digitalt indhold

Godt indhold spredes. Og det gør det fordi, følgerne af din profil interagerer med det – dvs. klikker, afspiller, deler, kommenterer eller ”liker”. Interaktion er et grundlæggende parameter for at indhold på sociale medier bliver en succes. Men hvad får dine følgere til at reagere? Hvad er det for en type indhold, der skaber aktivitet?

Jeg har testet og afprøvet en del forskellige greb gennem mit arbejde med indhold til sociale medier. I dette foredrag får du mine bedste råd og en tjekliste til det gode indhold.