Model 5: Employee advocacy model

Employee advocacy

Gør medarbejderne til digitale ambassadører for din virksomhed

Min holdning er, at indhold til sociale medier skal være relevant og skabe værdi for modtageren. Jeg har erfaret, at en af de bedste kilder til relevant og værdifuldt indhold er medarbejderne. Og jeg brænder for, at gøre medarbejdernes viden tilgængelig digitalt. Deres viden kan blive grundstammen i din indholdsstrategi. Det kan bliver det indhold, du skal dele via sociale medier, og som skal trække besøgende tilbage til dit website og din online butik.

Digital strategi

Hvilken udfordring skal løses?

At have en profil på et socialt medie eller at få mange fans skaber ikke værdi i sig selv. Start med at finde ind til kernen af problemet. Hvad er det for en udfordring, der skal løses? Og derefter skal du kigge på, hvordan den udfordring bliver løst bedst. Mit første spørgsmål er typisk: Hvad er formålet, hvad skal vi opnå? Fordi med et formål, der er forankret i forretningen, har du det bedste grundlag for at skabe en værdifuld online strategi.

  • Hvorfor ønsker vi at være til stede?
  • Hvem er målgruppen?
  • Hvad ønsker vi at tale om?
  • Hvor skal vi være til stede?
  • Hvem skal bidrage?
  • Hvordan vil vi drive og vedligeholde det?
  • Hvilken værdi skaber det?

Website

Det er ofte på websitet at vigtigt indhold bor. Det kan være produktbeskrivelser, blog indlæg, artikler eller anden vigtig information om virksomheden eller produkterne. Og det er stadig på websitet, hvor en grundig introduktion til virksomheden ligger.

Jeg rådgiver om opbygning af websites, om hvordan godt webindhold skabes både gode tekster og godt visuelt indhold. Ja i det hele taget, om alt det der skal til, for at skabe et godt velfungerende website både for brugere og for søgemaskiner.

Sociale medier

Sociale medier er typiske de kanaler, hvor viden eller budskaber deles. Der er der nyheder skal ud for at skabe trafik til websitet. Indholdet skal være kort, præcist og interessant for brugerne.

Jeg rådgiver om hvilke sociale medier, der er relevante at tage i brug for jeres virksomhed og om hvordan I bruger dem bedst. Hvilket indhold skal i dele, hvilken stil, hvor tit og med hvilket formål.

Onlineannoncering

Online annoncering er en naturlig del af at drive forretning online. Før et website bliver en succes, skal det have besøgende. De kan være fra annoncering på google, fra nyhedsbreve eller fra et bredt udvalg af sociale medier – hvoraf de fleste koster penge at bruge.

Undervisning

  • Få indsigt i nye trends og i mediernes udbredelse i Danmark, deres målgruppe og funktion.
  • Få indsigt i mediernes roller og sammenhæng med hinanden. Hvilke medier er relevante at tage i brug og hvorfor.
  • Få viden om, hvad godt indhold er og hvordan den gode historie formidles.
  • Indsigt i sprogbrug og i visuelle virkemidler fx billeder eller video.
  • Introduktion til tracking af resultater, så værdien af indsatsen kan måles.