Jeg rådgiver virksomheder om digital strategi og kommunikation. Og om digital branding af både virksomhed og medarbejdere – også kaldet employee advocacy.

Der er forskellige tilgange til digital kommunikation og employee advocacy.

De emner jeg oftest taler med mine kunder om er:

  • Strategi i en digital verden
  • Kom godt fra start med employee advocacy
  • Professionel tilstedeværelse på Linkedin
  • Skriv fængende SoMe-tekster og styrk dit personlige digitale brand
  • Kunsten at holde en god dialog på sociale medier

 

Foredrag om employee advocacy

Foredraget er oplagt for direktionen, ledelsen, netværksgruppen eller på konferencen. Jeg planlægger altid indhold i forhold til tilhørerne og tilpasser længde og form til de givne rammer.

Workshops og undervisningsforløb

Workshops er relevante både for ledere, tovholdere og medarbejdere. Indholdet varierer efter formålet med workshoppen og deltagerne – det kan være I har brug for at lægge en strategi for arbejdet med employee advocacy eller det kan være, at medarbejderne skal klædes på til at komme godt fra start.

Bliv inspireret af eksemplerne på konkrete workshops herunder.

Rådgivning og personlig sparring

Du kan altid få rådgivning om digital strategi og kommunikation.

Efter foredrag eller workshop, når ambassadørerne går i gang med at være mere aktive, oplever jeg ofte, at der opstår spørgsmål eller behov for rådgivning i forhold til at optimere LinkedIn-profiler og i forhold til rådgivning om konkrete opdateringer eller sparring på dialog med netværket på sociale medier.

 

Workshops og undervisningsforløb – det typiske indhold

Bliv inspireret af eksemplerne på konkrete workshops herunder, som både kan stå alene eller være elementer i et uddannelsesforløb for jeres medarbejdere.

Det konkrete indhold tilpasses altid til jeres specifikke behov.

Strategi i en digital verden

Det første spørgsmål, man skal stille sig selv, når man går i gang med en strategi er: Hvad er formålet? At have en profil på et socialt medie eller at få mange fans skaber ikke værdi i sig selv. Derimod er et formål, der er forankret i forretningen, det bedste grundlag for at skabe en værdifuld digital strategi. Og har man defineret et formål, der giver mening for forretningen, så er man meget tættere på, at definere hvilke mål der skal indfries – i sidste ende er det det, der gør, at man kan måle projektets succes.

Denne workshop kommer omkring de 7 vigtigste overvejelser, man skal gøre sig for at komme godt fra start med en digital strategi. Det handler om: formål, målgruppe, medie, digitalt indhold, bidragsydere, mål og værdi. Foredraget beskriver desuden udfordringer og er fyldt med konkrete eksempler og inspiration.

Kom godt fra start med employee advocacy

Introduktion til employee advocacy – og gennemgang af de grundlæggende steps i en velfungerende EA-strategi.

I får inspiration fra cases, værktøjer og konkrete eksempler. Og med udgangspunkt i jeres behov, formål, medarbejdere, virksomhedskultur mm. kommer vi frem til en strategi, der passer jer.

Professionel tilstedeværelse på LinkedIn

Workshoppen indeholder både et strategisk og et lavpraktisk perspektiv på employee advocacy. Jeg introducerer deltagerne for employee advocacy generelt og for den værdi medarbejderne kan være med til at skabe digitalt for dem selv og for virksomheden. Særligt med fokus på LinkedIn.

Deltagerne skal medbringe deres pc. De vil få en grundig gennemgang af, hvordan de kommer til at fremstå top professionelle på LinkedIn. Vi taler også om, hvordan man plejer sine relationer digitalt og udbygger sit professionelle netværk. Deltagerne opdaterer så vidt muligt deres profiler undervejs.

Skriv fængende SoMe-tekster og styrk dit personlige digitale brand

Jeg introducerer deltagerne for, hvad der skal til, for at bygge et personligt brand op. Vi taler blandt andet om personlig og faglig passion og om hvilke opdateringer og indhold man kan dele.

Kvalitet af indholdet er vigtig for at EA-projektet lykkes. Indhold virker kun, hvis deltagernes digitale relationer interagerer med det – dvs. klikker, afspiller, deler, kommenterer eller ”liker”. Vi kigger derfor på hvad, der får følgere til at reagere på indhold, hvordan en effektiv opdatering ser ud – og vi arbejder afslutningsvis på nogle konkrete opdateringer, som deltagerne kan dele med det samme, hvis de har lyst.

Kunsten at holde en god dialog på sociale medier

Jeg præsenterer nogle etiske guidelines for tilstedeværelse på sociale medier og sætter scenen for den gode dialog. Vi kigger på konkrete eksempler og taler om værdien af at få kritik og have faglige diskussioner i offentlige rum, som sociale medier er.

Deltagerne går fra workshoppen med konkrete værktøjer til at navigere professionelt i kommentarsporet på sociale medier.