Rikke Damgaard

Om Rikke Damgaard

Jeg rådgiver virksomheder om digital strategi og kommunikation. Og om digital branding af både virksomhed og medarbejdere – også kaldet employee advocacy.

Jeg har 16 års erfaring med at arbejde både praktisk og strategisk med online branding, marketing og kommunikation bl.a. fra 10 år i Falck. Og de seneste fire år som selvstændig konsulent, hvor jeg blandt andet holder foredrag, workshops og underviser i:

▸ employee advocacy
▸ digital strategi
▸ personlig branding
▸ værdiskabende digitalt indhold

Jeg brænder så meget for at involvere medarbejderne i den digitale kommunikation, at jeg udgav bogen “Giv ordet til medarbejderne” (juni 2017). En bog med værktøjer, råd og inspiration fra cases fra danske virksomheder om, hvordan du kan arbejde med employee advocacy i din virksomhed.

Jeg drømmer om at få flere til at dele deres viden, erfaring og oplevelser. Jeg tror på, at i fællesskab bliver vi klogere. Alle virksomheder har en mindre eller større hær af eksperter og passionerede medarbejdere, som det er værdifuldt at aktivere – både for virksomhedens skyld, for medarbejderne og for det digitale netværks skyld.

Sammen med mig kan du og din virksomhed blive klogere på digital strategi, få indsigt i hvordan man skaber virkningsfuldt indhold i ord og billeder, blive klogere på hvordan man styrker brandet i fællesskab og på hvordan man får medarbejderne engageret.

Jeg har en baggrund fra CBS som Cand.ling.merc. i kommunikation og formidling med speciale i online kommunikation. I september 2014 vandt jeg på vegne af Falck Sprogprisen for “Bedste tekst i sociale medier”.

Seneste kunder:

  • Bryggeriforeningen
  • Udlændinge- og Integrationsministeriet
  • Vejdirektoratet
  • Musikhuset Esbjerg
  • Udlændingestyrelsen
  • Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
  • Forman Advokater
  • Karnov Group
  • Sylvester&co, Nordens førende kursus- og konferencevirksomhed
    inden for rekruttering

Omtale

Finduddannelse.dk: Employee advocacy – vejen til kunden

Lederne.dk: Medarbejdere er virksomheders digitale ambassadører

Analysedenmark.dk, tillæg til Børsen: Medarbejdernes omtale er den bedste reklame

Tietgenbyen.dk: 2018 – året hvor Employee Advocacy indtager din virksomhed

F5.dk: Tør du give ordet til dine medarbejdere?

KOM Magasinet, december 2017: Aktivér hæren af medarbejdere (pdf)

Kforum: Employee advocacy – gensidig udnyttelse?

Mit logo

Mit logo er inspireret af ét af de mest kendte symboler for at dele. Dette dele-ikon er oprindeligt designet i 2006 og er beregnet til at give brugere af sociale netværk en knap, der giver mulighed for nemt at dele indhold med hinanden.

Ikonet passer godt sammen med udgangspunktet for min faglige passion.
Jeg brænder for, at vi alle bliver bedre til at dele viden med hinanden.

I mit logo er dele-ikonet drejet, så det samtidig illustrerer A’et i Damgaard.

Design af Magnus Packness.