Rikke Damgaard

Om Rikke Damgaard

Jeg rådgiver virksomheder om digital strategi, om formidling af indhold til online medier i ord og billeder og om digital branding af både virksomhed og medarbejdere – også kaldet employee advocacy.

Jeg har 14 års erfaring med at arbejde både praktisk og strategisk med online branding, marketing og kommunikation.

Jeg har erfaring med alt hvad digital strategi og kommunikation omfatter i en virksomhed. Lige fra at skrive strategierne, overtale ledelsen, drive projekterne, undervise kolleger i, hvordan de kan bidrage med deres viden – og helt ned til det lavpraktiske med selv at skrive og skabe indhold i ord og billeder, versionere indholdet til et bred palet af digitale platforme og til sidst måle resultaterne.

Jeg har specielt de seneste år arbejdet målrettet med, hvordan virksomheder kan lykkes med at udkomme med relevant indhold i brugernes nyhedsstrømme på sociale medier. I september 2014 vandt jeg på vegne af Falck Sprogprisen for “Bedste tekst i sociale medier”.

Jeg har en baggrund fra CBS som Cand.ling.merc. i kommunikation og formidling med speciale i online kommunikation.

Kunder:

Mit logo

Mit logo er inspireret af ét af de mest kendte symboler for at dele. Dette dele-ikon er oprindeligt designet i 2006 og er beregnet til at give brugere af sociale netværk en knap, der giver mulighed for nemt at dele indhold med hinanden.

Ikonet passer godt sammen med udgangspunktet for min faglige passion.
Jeg brænder for, at vi alle bliver bedre til at dele viden med hinanden.

I mit logo er dele-ikonet drejet, så det samtidig illustrerer A’et i Damgaard.

Design af Magnus Packness.