4 vigtige punkter, der sikrer effektfuld employee advocacy

29.08.2017 af Kommentér

“To ud af tre deler allerede arbejdsrelateret indhold på sociale medier” og “mere end ni ud af ti synes arbejdsrelateret indhold i deres news feed er okay”. Det viser en online-spørgeskemaundersøgelse, jeg gennemførte fra november 2016 og hen over foråret 2017. Formålet med undersøgelsen var at finde ud af, hvad...


Læs mere

Modeller fra bogen: Giv ordet til medarbejderne

15.06.2017 af Kommentér

Her finder du et overblik over modellerne fra bogen “Giv ordet til medarbejderne”, som udkom d. 15. juni 2017. Køb bogen her. The Golden Circle Centralized, Decentralized, Distributed Paid, Owned & Earned Media Værdiskaende indhold for virksomheden og medarbejderen Employee advocacy Spredning af digitalt indhold med medarbejderne Typer af digitale medarbejderambassadører...


Læs mere

Når ”personlig passion” rimer på ”virksomhedens vision”

17.04.2017 af 1 kommentar

Uanset om du bare vil dele din glæde og din passion, om du vil køre dig selv i stilling som faglig ekspert inden for dit felt, gøre dig interessant i forhold til en forfremmelse, eller fx vil være foredragsholder, konsulent eller entertainer, så er personlig branding på sociale medier blevet...


Læs mere

Hvilken type digital ambassadør er du?

12.12.2016 af 1 kommentar

Mennesker lytter til mennesker. Den præmis er man nødt til at forstå og acceptere, hvis man som virksomhed i det lange løb vil vinde kampen på sociale medier. Det bliver sværere og sværere at få sine budskaber ud via digital annoncering. Men heldigvis – fristes jeg til at sige –...


Læs mere

3 trin til Employee Advocacy strategi på sociale medier

08.08.2016 af 1 kommentar

Hvad er Employee Advocacy? Og hvordan sætter du det i gang i din virksomhed? Læs med her og få mine erfaringer. ”Employee Advocacy” er fornylig dukket op som begreb i social media verdenen. Ordene dækker over en type social media strategi, som du måske allerede arbejder med eller tænker over...


Læs mere

Mennesker lytter til mennesker – ikke til virksomheder eller brands

07.03.2016 af 2 kommentarer

Sådan får du dine følgere til at lytte: Jeg har det sådan med sociale medier, som når man står med et værktøj mellem hænderne for første gang. Vi vender og drejer det, og prøver os frem. Sociale medier har været tilstede i mange år efterhånden, men i virksomhederne fumler vi...


Læs mere

Hvad får dine følgere ud af det, du deler?

08.10.2015 af 1 kommentar

Du skal altid kigge på dit indhold fra læsernes perspektiv, levere noget der er relevant for dem, tænke ”hvad får mine følgere ud af det, jeg deler?” Det er faktisk et meget simpelt råd – og helt indlysende, hvis man tænker over det. Men alligevel oplever jeg, at det er...


Læs mere

Skab indhold der spreder sig

18.08.2015 af 2 kommentarer

Godt indhold spredes. Og det gør det fordi, følgerne af din profil interagerer med det – dvs. klikker, afspiller, deler, kommenterer eller ”liker”. Interaktion er et grundlæggende parameter for at indhold på sociale medier bliver en succes. Men hvad får dine følgere til at reagere? Hvad er det for en type indhold,...


Læs mere

Det gode ved brok

18.06.2015 af 1 kommentar

Tag imod vrede kommentarer og klager med kyshånd. Det giver nemlig stor værdi til dit brand. Det eneste det kræver er, at du er åben og venlig over for de sure henvendelser og svarer professionelt tilbage. Ros rykker ingenting Det er dejligt at få positive kommentarer og rosende ord. Ingen...


Læs mere

Personlig og corporate branding smelter sammen

29.05.2015 af 4 kommentarer

Mit bud er, at vi er på vej ind i en ny fase. En fase, hvor det ikke kun gælder om at have virksomhedsprofiler på sociale medier, men også gælder om at skabe et større online netværk sammen med medarbejderne. Medarbejdere kan nemlig være med til at hype virksomhedens brand...


Læs mere