Hokus pokus din opdatering i fokus – 5 simple trin og en tjekliste
14.08.2019 KommentérHvis du er aktiv på LinkedIn eller et andet socialt medie, så har du sikker spekuleret over, hvorfor du nogle gange får få likes på din opdatering og andre gange mange. Forklaringen er enkel. Forskellen på den gode og den dårlige opdatering ligger i nogle få men helt centrale detaljer,...
Læs mere
Slip medarbejdernes faglige passion fri på sociale medier – og se dit brand folde sig ud
27.05.2019 KommentérI sidste uge havde jeg fornøjelsen af at besøge Brian, som er dyrepasser i København Zoo. På Instagram går han under navnet @zookeeperguy. Og netop hans tilstedeværelse på Instagram var grunden til mit besøg. Via sin profil lader Brian sine følgere komme HELT tæt på de dyr han passer –...
Læs mere
Sådan bruger du ”Employee advocacy” til at styrke ”Employer branding”
04.10.2018 KommentérI dag er det ikke nødvendigvis syv ugers ferie, adgang til gratis motion eller fokus på work-life-balance, der overtaler kandidater til at tage et job i din virksomhed. Det gode arbejdsmiljø, det gode kollegaskab og ikke mindst inspirerende ledere vejer oftere tungere på vægtskålen. Men hvordan ved man som jobsøgende,...
Læs mere
3 bud på bøger til sommerferien
22.06.2018 KommentérHer er 2 nye bøger om mit yndlingsemne: digital kommunikation og strategi. Og en “gammel” – min egen: Giv ordet til medarbejderne” – som du får sommerrabat på, hvis du skynder dig. Arbejder du med sociale medier for en virksomhed eller med at styrke dit eget personlige brand, så vil...
Læs mere
Hvor parat er din virksomhed til employee advocacy? – Tag testen
02.05.2018 KommentérDer er mange forskellige måder at gribe employee advocacy an på, fordi parathed, virksomhedskultur og sammensætningen af medarbejdere er vidt forskellig fra virksomhed til virksomhed. Derfor er det min oplevelse, at der kan være brug for et konkret værktøj, der kan hjælpe de ansvarlige for employee advocacy-strategien med at komme...
Læs mere
Erstat social media-politikken med et etisk regelsæt
17.01.2018 KommentérFor nylig mødte jeg en kommunikationsfagfælle til et netværksmøde. Vi faldt i snak om sociale medier og employee advocacy. Hun fortalte, at hun havde arbejdet i to år på at få godkendt en ny politik for sociale medier, som havde til formål at løsne op for gammeldags, rigide regler og i stedet sætte...
Læs mere
4 vigtige punkter, der sikrer effektfuld employee advocacy
29.08.2017 Kommentér“To ud af tre deler allerede arbejdsrelateret indhold på sociale medier” og “mere end ni ud af ti synes arbejdsrelateret indhold i deres news feed er okay”. Det viser en online-spørgeskemaundersøgelse, jeg gennemførte fra november 2016 og hen over foråret 2017. Formålet med undersøgelsen var at finde ud af, hvad...
Læs mere
Modeller fra bogen: Giv ordet til medarbejderne
15.06.2017 KommentérHer finder du et overblik over modellerne fra bogen “Giv ordet til medarbejderne”, som udkom d. 15. juni 2017. Køb bogen her. The Golden Circle Centralized, Decentralized, Distributed Paid, Owned & Earned Media Værdiskaende indhold for virksomheden og medarbejderen Employee advocacy Spredning af digitalt indhold med medarbejderne Typer af digitale medarbejderambassadører...
Læs mere
Når ”personlig passion” rimer på ”virksomhedens vision”
17.04.2017 1 kommentarUanset om du bare vil dele din glæde og din passion, om du vil køre dig selv i stilling som faglig ekspert inden for dit felt, gøre dig interessant i forhold til en forfremmelse, eller fx vil være foredragsholder, konsulent eller entertainer, så er personlig branding på sociale medier blevet...
Læs mere
Hvilken type digital ambassadør er du?
12.12.2016 1 kommentarMennesker lytter til mennesker. Den præmis er man nødt til at forstå og acceptere, hvis man som virksomhed i det lange løb vil vinde kampen på sociale medier. Det bliver sværere og sværere at få sine budskaber ud via digital annoncering. Men heldigvis – fristes jeg til at sige –...
Læs mere